Rebecka Gabrielsson, ger 7 tips för att släppa känslan av det förflutna

 

Rebecka Gabrielsson, jag, vet hur det är att göra misstag. Eller, som jag vill se det, få oönskade resultat. Vad är det som gjort att jag, Rebecka Gabrielsson tar mig ur känslan och inte tillåter mig stanna kvar i det förflutna. Att älta är ju ändå hjärnans favoritsysselsättning.

Idag ska du få sju konkreta tips på hur du tränar på att ta dina tankar och dig själv framåt. För det är väl framåt du vill leva livet? Min favoritmetafor är i detta tillfälle bilen. Du vet väl varför framrutan är så stor på bilen och backspegeln är så liten? Fundera på varför inte sidospeglarna är större?

Utöver att jag vet att hjärnan älskar att jobba i misstänksamhet, rädsla och ångest och att jag vet att det går att träna upp att fatta beslut utifrån glädje och harmoni har jag även förstått att jag själv behöver bestämma mitt livsmål och vilken känsla som ska förfölja mig.  Dessa tanke- och handlingsövningar har hjälpt mig på min resa.

  1. ÄR KÄNSLAN SANN JUST NU

Vad du än gått igenom eller vad som än hänt, våga vara i nuet. Din känsla av oro, ångset eller stress är sann så länge du låter den vara sann. Låter kaxigt och enkelt? Självklart är det inte det. Därför ska du fråga dig om känslan är den verkligen sann utifrån nuet? Eller är det något som du håller fast i som du borde lämna eller byta? Vågar du lyfta blicken lite och se vad eller vem som förder din oroskänsla just nu?

  1. ÄG DIN KÄNSLA

Ta ansvar för den. Du behöver förstå  att det är inte andra som skapar känslan. Det är du, ingen annan. Denna medvetenhet är tuff. Det är inte andra som ser till att du känner som du känner, däremot är det du som bestämmer om det någon annan har gjort eller sagt ska få påverka dig. Denna övning handlar om att du tar ansvar för dina känslor och det är du som sätter gränsen till andra och vad du själv ska fokusera på.

  1. FOKUSERA

Är ditt fokus inställt på rätt känsla eller är det dags att ändra? Många av oss fokuserar på det negativa vilket är normalt utifrån hur hjärnan arbetar. Det fina är idag att forskning visar gång på gång att detta inte bara går att påverka, utan bör påverkas. Det är dock du som måste göra jobbet. Släpp loss ber ditt hjärta, det är läskigt säger hjärnan, men idag har vi inte mycket som kan döda oss säger förnuftet.

  1. LIVSSTILEN

Din miljö påverkar dig, vilken lever du i? Var inte alltid i den miljö dit den stora massan vill att du går. Prova ibland att vara ensam i naturen. Lever du med den du ska? Hur låter du och dina vänner? Gör du det du älskar? Din passion är kanske inte din inkomstkälla, men någon gång om dagen behöver du göra det du älskar. Tiden, jagar du tiden? Våga vara klocklös någon stund varje dag eller en dag i veckan. Den sanna kraften ligger i den inre resan, inte den yttre. Skapar du tid att älska dig själv. Ge dig själv ditt värde, inte bara ekonomiskt, utan utifrån din kärlek till dig själv och ditt liv.

  1. SLUTA JÄMFÖRA OCH TÄVLA MED ANDRA

Alla lever sin egen unika resa. Du är du. När du slutar tävla och jämföra släpper mycket ångest. Bestäm hur du vill ha det. Släpp fokus på andras instagramkonton, garageuppfarter eller bilmärken. Du behöver inte vara rädd att du inte är lycklig. Släpp nu rädslan, för den tiden är över. Det är din hjärna som spökar och är otränad. Lär känna dig själv och vad din gåva till jorden är. Du är här för att ha en fin resa i utvecklingen, den kämpande tiden som våra förfäder är över. Fostra, tämj eller träna din hjärna och ditt hjärta att våga välja lycka och glädje före rädsla, misstänksamhet och ångest.

  1. SMÅ STEG

Ibland är det dom minsta stegen i rätt riktning som visar sig vara de största stegen för resultatet i ditt liv. Trippa på tå om du så vill, men ta ett litet steg varje dag för att nå det du ska.

  1. REFLEKTION

En av de viktigaste stunderna på dagen är kvällen och morgonen. På kvällen har du möjlighet att fundera på vad var det som hände och vad du lade till bordet för att det blev som det blev. På morgonen har du möjlighet att fundera på hur du vill att dagen ska se ut, för att på så sätt veta vilka bra och roliga belut du ska ta under kommande dag.

Det kan göra ont, det kan vara skönt. Träna hjärnan och lära sig nya värderingar är viktigt, för att du ska få leva det liv du kom hit till jorden för att göra.

Vill du träna själv gör du det. Vill du ha hjälp är det bara att titta in på ByButeo.se och se om det är något som kan hjälpa dig i att träna och lösa blockeringar.

ByButeo flyger medvetet, klarsynt och harmoniskat

//Rebecka

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.